2012 yılı sosyal medya trendleri

29 12 2011

Digital Age için derlediğim bazı yorumlarımı, takipçilerimle de paylaşmak istedim.

1. Sizce 2012’de Türkiye ve dünyada trend olacak sosyal medya pazarlama trendleri neler?

Sadakat programları daha organize bir şekilde karşımıza çıkmaya başlayacak. Lokasyonların önemi 2011 yılında olduğu gibi 2012’de de artarak devam edecek. 2012 patlama noktası olacak diyebiliriz. Bunda mobilin kullanımı da paralellik gösterecek. Sosyal medyadaki tüketicinin hareketlerine göre reklamcılık anlayışına yönelik farkındalık artacak ve bütçeler de bu doğrultuda bu tarafa kaydırılacak. Facebook’un yeni araclar ve ozelliklerle buna destek verecek olması da süreci yönlendirecektir. Bu doğrultuda segmentasyon2.0 sürecin gelişim gösteren önemli bir parçası olacak. Sosyal medya çıktı TV önemini kaybediyor söylentileri sona erecek, smart TV’lerle hayatımıza yeni bir TV modeli girecek. Online müşteri hizmetleri özellikle call center’ları olan firmalar için zorunluluk olacak. Şikayet yönetimleri internetten aktif olarak yapılacak. Satış odaklı çalışmalara, ödeme sistemlerindeki yenilik ve kolaylıklar eklenerek sosyal ticaretin önündeki belirli engeller hızla kalkıyor olacak.

2. Yeni dönemde sosyal medya pazarlamada en çok rağbet görecek sosyal ağlar hangileri olacak?

Facebook yeni özellikleriyle markaların dikkatini tekrar üzerine çekecek, trend olan twitter da kreatif projelerin uygulanması için gerekli imkanlarını müşterilere sunacak.
Banjo gibi online ve offline entegre engagement yaratan mobil platformlar mevcut sosyal ağların doğru ilişkilendirilmesiyle hayatımıza giriyor olacak. Sosyal ağlardan öte sosyal uygulamalar popüler olacak.

3. 2011’de şirketlerin sosyal medya pazarlamaya yaptığı yatırım sizce yeterli miydi? 2012 için beklentileriniz neler?

Şirketler sosyal medyaya yatırım yapmayı öğrenip, tecrübe edindikleri bir dönemdi 2011 yılı. Ajansların yönlendirmeleri üzerine aksiyona geçildi. 2012’de ise yatırımların daha bilinçli yapılacağını ve bu doğrultuda da bütçelerin artacağını öngörüyoruz. Tabii bunda müşterilerin de artık bilinçli olarak ajanslarıyla birlikte hareket edip daha iyi işler çıkarmaya başlayacak olması da en önemli faktör diyebiliriz.

Reklamlar

İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: