Sosyal Medya’nın Üç Atlısı Haberi

14 03 2010

Bugün Akşam gazetesinin pazar ekinde sosyal medyanın üç atlısı haberi için Selin Özavcı’nın sorduğu
sorulara verdiğim cevaplardan bir derleme sunulmuş.
Haberdeki benimle ilgili kısmı aşağıda paylaşıyorum. Kendisine de teşekkürlerimi sunuyorum.

Haberin tamamını da mutlaka okumanızı öneririm.

Cevapladığım sorular:
1 -Sosyal medya gündelik hayat açısından ne ifade ediyor?
2- Sosyal medyanın Türkiye’deki yansımaları hakkında neler söylemek mümkün?
3- En popüler 3 sosyal medya ağı olan Twitter, FriendFeed ve Facebook’un benzerlik ve farkları nelerdir?
4- Bu 3 tanesi haricinde Türkiye’de popüler olan ya da yakında popüler olacak adresler hangileri sizce?
5- Sosyal medyada var olmak, sosyal hayata neler katıyor?
6- Yeni başlayanlar için sosyal medyaya giriş dersi verseniz ilk anlatacağınız maddeler ne olurdu?

Cevaplarım:
1- Sosyal medya gündelik hayatımızın merkezine gelmiş durumda. Sosyal medyada artık herkes medyatik. Herkes birilerini takip ediyor, birileri tarafından takip ediliyor. Başlangıçta üniversite öğrencileri arasında yaygınlaşan Facebook şu anda amcalarımızın, teyzelerimizin yer aldığı bir mecra haline gelmiş durumda. Böyle olunca da markalar kendi kimlikleriyle tüketici ile nasıl iletişim kurabilecekleri üzerinde yoğun mesai harcıyorlar.
2- Türkiye, uluslararası kongrelerde sosyal medya kullanımı verileriyle herkesi şaşırtıyor. 28 milyondan fazla internet kullanıcısıyla, Avrupa’da internet kullanımının en yoğun olduğu bölgelerden biri olması, gerçekten sosyal medyanın Türkiye’deki yansımalarının çok daha canlı ve hareketli olacağını gösteriyor. Türkiye’deki sıkıntı ise bilgi kirliliğinin çok fazla olması.
3- Özgün bir sosyal ağ kurup bu sosyal ağ çerçevesinde, platformların sunduğu şekillerde kendinizi ifade edebiliyorsunuz. Farklarına gelince: Facebook bir sosyal ağ ve size kendi içinde birçok özellik sunuyor, CV’iniz olarak dahi kullanabilirsiniz. Twitter ve Friendfeed ise takip ettikleriniz ve takipçileriniz üzerinden fikir ve görüşlerinizi paylaşabileceğiniz ve doğrudan iletişim kurabileceğiniz mikrobloglar. İletiler altındaki yorumlama ve beğeni sistemlerinin bizim sohbet ve dedikodu kültürümüze yakın olması sebebiyle Türkiye’de çok tutan mikrobloglar olma özelliğini taşıyorlar.
4- Popüler forumlar, sözlükler ve bloglar mevcut. Ancak bu tipte şu anda başka popüler adresler yok denecek kadar az. Google yeni bir ürün olarak Google Buzz’ı çıkardı.
5- Sosyal medya mecralarının insanları asosyalleştirdiğini her yerde duyarız. İşin aslının öyle olmadığını düşünüyorum. Aynı konu başlığı altındaki iletişim, bir sonraki fikir alışverişinin bir kahve sohbeti eşliğinde yapılmasına sebebiyet verebiliyor. Bunu çevremdeki insanlardan rahatlıkla görebiliyorum. Kimisi internet sayesinde tanıştığı bir kişiyle iş kuruyor, network’ünü genişletiyor ya da çeşitli iş birliklerinde bulunuyor. Sosyal medyada karşılaştığımız organizasyonlar, düzenlenen özel etkinlikler ve orada sık sık göremediğimiz insanların karşımıza çıkıyor olması bizim sosyal ilişkilerimizin internet üzerinden başlayıp dışarıya yansımasını sağlıyor. Bu sebeple de sosyal medyadaki varlığımızı sosyalleşmemizi sağlayabilecek önemli unsurlardan biri olarak yorumluyorum.
6- Bunun için şu sorular sorulmalı: ‘Blog yazmalıyım ama konuyu nasıl seçmeliyim?’ ‘Blogu nasıl yazmalıyım ve yönetmeliyim?’, ‘Sosyal medyada nasıl üretici ve eğlenceli olunur?’

Yazının tamamı için tıklayın

Reklamlar

İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: